0752823470

Lexicon de critica biblica

Lexicon de critica biblica

Lexicon de critica biblica

69RON
Email to friend
Lexiconulse adreseaza studentului aflat la nivel de incepator sau intermediar in studiul critic al Bibliei. Cartea este conceputa sa-l ajute pe student in doua moduri. Mai intai, ea poate fi utilizata ca dictionar, pentru a fi consultata ori de cate ori cititorul intalneste pentru prima data un nume, un termen sau o abreviere fara nicio identificare, explicatie sau ilustratie lamuritoare, sau atunci cand cititorul i-a uitat sensul. In al doilea rand, ea poate fi folosita ca ghid pentru a dobandi o privire de ansamblu initiala, cititorul orientandu-se astfel in domeniul criticii biblice in ansamblul ei. In urma citirii celor mai importante articole despre "critica biblica", "hermeneutica" si "interpretare teologica" si a folosirii Diagramei interpretarii biblice aflate la sfarsitul cartii, cititorul isi poate forma o imagine cu privire la istoria si dezvoltarea criticii biblice moderne si la relatia ei cu formele de interpretare pre- si postcritice. Am ales sa includem, pe langa termenii frecvent intalniti, si cativa care, candva, au fost folositi in mod curent, dar astazi sunt cat se poate de depasiti (ex: critica radicala), atat pentru ca termenii respectivi inca mai umplu paginile unor lucrari importante din anii trecuti, putand sa-l dezorienteze pe studentul incepator, dar si pentru ca includerea lor ne permite sa aducem informatii cu privire la cat de schimbator este peisajul studiilor biblice. Cat despre definitiile insesi, intentia a fost in permanenta aceea de a prezenta diverse probleme complexe cat mai clar si mai succint posibil, fara a face rabat de la acuratete, si de a oferi sugestii utile pentru continuarea studiului.Lexiconuleste o prima referinta, nu una finala. Cuprins Prefata la editia a treia Prefata la editia a doua Introducere Lexicon de termeni tehnici, cu nume, instrumente si abordari interpretative Sigle si abrevieri in critica de text Abrevieri ale lucrarilor mentionate Periodice, lucrari de referinta, serii si carti selectate Principalele lucrari de referinta consultate Diagrama interpretarii biblice Diagrame, tabele si grafice Chiasm in 1 Cor. 5:2-6 Codexurile de la Nag-Hammadi Comentarii standar Dezvoltarea textelor Vechiului Testament E: elohist Ipoteza celor doua surse Ipoteza celor patru documente J (iahvist) P: codul preotesc Lista lui Adolf Jiilicher a spuselor parabolice Pseudoepigrafe: titlurile si abrevierile Reconstructii propuse pentru continutul lui Q SMM, principalele suluri Transliterare: SBL, RGG3, JBL Diagrama interpretarii biblice

Autor: Richard N. Soulen & R. Kendall Soulen
Editura: Roua
Data aparitiei: 11.11.2019